Od kilku lat mamy do czynienia z problemem załącznika „winmail.dat”, który jest spowodowany niepoprawnie skonfigurowanym klientem poczty Outlook. Podczas tego problemu każda wiadomość czasami losowo się to zdarza e-mail wysyłana z klienta MS Outlook do odbiorcy korzystającego z innego klienta pocztowego niż Outlook (np. Thunderbird) zawiera załącznik o nazwie „winmail.dat”, którego nie można poprawnie rozpoznać (i otworzyć). ) z klienta poczty e-mail odbiorcy.
Problem „winmail.dat” występuje we wszystkich wersjach programu Outlook 2003, 2007, 2010 lub 2013, 2016, 2019, 2021 a także office 365, ponieważ nadawca wiadomości e-mail używa formatu „Rich Text” do tworzenia wiadomości e-mail.
Rozwiązanie problemu z wysyłaniem załączników winmail.dat:
Firma Microsoft zdaje sobie sprawę z problemu z załącznikiem „winmail.dat” i jako rozwiązanie tego problemu proponuje skonfigurowanie klienta Outlook do tworzenia wiadomości w formacie HTML lub Plain Text. Jednak w kilku przypadkach, pomimo zastosowania tego ustawienia, odbiorca nadal otrzymuje wiadomości e-mail zawierające załącznik „winmail.dat”.
Wszelkie aktualizacje programu i inne operacje naprawcze zazwyczaj nie rozwiązują tego problemu.
Najskuteczniejszą metodą rozwiązania tego problemu jest edycja rejestru, klucz do modyfikacji/dodania do rejestru zamieszczam poniżej. Warto też sprawdzić ogólne ustawienia klienta pocztowego Outlook żeby maile były wysyłane prawidłowo.
EDYCJA REJESTRU
Uruchom konsolę cmd – > regedit -> przed zmianami w rejestrze wykonaj kopię zapasową: plik-> eksportuj zapisz na pulpicie lub w innym miejscu.
- Po utworzeniu kopii zapasowej rejestru przejdź (z lewego okienka) do następującego klucza, zgodnie z zainstalowaną wersją programu Outlook.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Office12.0\Outlook\Preferencje\
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Office14.0\Outlook\Preferencje\
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Office15.0\Outlook\Preferencje\
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Office16.0\Outlook\Preferencje\
- Kliknij prawym przyciskiem myszy puste miejsce w prawym okienku i nowa wartość DWORD 32 bitowa. – > nazwa wartości DisableTNEF -> wartość 1 zatwierdź OK zamknij okna rejestru.
- Uruchom ponownie program Outlook wyślij testową wiadomość z załącznikiem powinno wszystko działać.
- Jeśli problem nadal występuje wykonaj następujące kroki:
- Opróżnij pamięć podręczną Outlooka w oknie cmd wpisz outlook.exe /cleanautocompletecache
- W programie Outlook Na karcie Plik wybierz pozycję Opcje > Poczta.
- W obszarze Redagowanie wiadomości na liście Redagowanie wiadomości w tym formacie kliknij pozycję HTML lub Zwykły tekst.